2010. november 29., hétfő

IN FAIR VERONA BEACH

"A szép Verona, ez lesz ma a színhely,
a szereplők pedig két nemes család.
Gyűlöletük nyomán porba hullott sok fej
és polgárvér szennyezi házaik falát.
Két baljós szerelmest hoznak a világra,
kiknek sírt az ádáz ősök ásnak,
és a szülők, szörnyű sorsuk látva,
véget vetnek az ősi vérontásnak.
Szerelmük nem látott nyarat, csak tavaszt,
mert szüleikben tombolt a harag,
melyet, gyászos végükig,
semmi nem lohaszt."

Rég láttam már az 1996-os, Baz Luhrmann féle változatot. Nagyon kicsi voltam még akkor, nem is értettem teljesen, amit láttam. (side note: ugyanígy vagyok a Moulin Rouge-zsal is, azt is mindenképp újranézem majd, ha jut rá egy kis időm) Nagyon jó volt újranézni, szerintem briliáns benne a rendezés és a fényképezés. Gyönyörű, erős képek, hangulatok, katarzis. A színészek is jók szerintem, habár ehhez én annyira nem értek.

ui. Bocsánat az ömlengésért, de még mindig a film hatása alatt vagyok...


4 megjegyzés:

  1. Ó igen, a Rómeó és Júlia sem rossz, de a Moulin Rouge. Oda vagyok érte. Nem tudok leszokni róla. Képes vagyok kétszer-háromszor egymás után megnézni. :D (Ami már lehet beteges.)

    VálaszTörlés
  2. Jaj Deadalus, dehogy beteges! Najó, talán egy kicsit... de nem a rossz értelemben :D ;)

    VálaszTörlés
  3. És valóban, a színészek sem olyan rosszak:) Oké, h Leo, meg Claire...de nekem ebből a gárdából mindig is Brian Dennehy volt a nagy kedvenc. Najó, Pete Postlethwaite is ott van azért:D

    VálaszTörlés